Sunday, March 20, 2011

10 sebab lelaki di REJECT

1. terburu-buru
kadang-kadang ada sesetengah lelaki ni dia jenis terlalu mendesak atau tak menyabar. baru kenal perempuan tu seminit dua terus nak couple. tupun kenal lepas tengok profile pic fb die cun try tegur kat chabox die layan lak kan. hmm apa lagi ulat bulu dah naik daun laaa...

2. gatal@miang
hmmm ni memang sah-sah awal-awal lagi kene reject. ko baru kenal tak sampai sebulan dah nak cakap ***** dengan pasangan ko. ni kalau dengan aku dah dapat title gila s*x terus aku bagi kau. kepada lelaki minta jaga la skit tutur kata dan topik perbualan tu. walaupun niat nak bergurau tapi sila hormati pasangan anda dan jaga sensitiviti tak kira di mana jua anda berada.cewah!.

3. playboy
ni pula jenis mata keranjang. pantang tengok perempuan comel terus nak rembat. kalau muka tu hensem macam shahz jazsle kira ok la jugak. can be accepted! tapi muka pun macam mat bangla tukang timbang sayur kat pasaraya ada hati nak sapu awek comel. put ypurself in front of mirror first la bro.. tapi yang muka hensem ni pun jangan la ingat muka tu hensem sekali petik sepuluh datang suka-suka hati je nak tukar-tukar perempuan. ko nampak buku tigalima lima aku yang keras ni??

4. menanam gula di tepi bibir
awww! manisnya bibir u.. kalah madu.. lelaki memang suka berkata-kata manis. tapi manis-manis buah sudahla. manis-manis sangat nanti dapat penyakit diabetis tahap kritikal kang susah lak kan. ikutkan hati nak sepak je laki yang suka berkata-kata manis ni. hoi perempuan! freeze kan diri anda sekali sekala. jangan mudah sangat cair dengan kata-kata mereka ok..

5. jiwang terlampau
alahai... spesis ni pun agak merimaskan jugak sebenarnya. perempuan suka romantik not jiwang.. jiwang-jiwang ni cam geli sket kot. pada saya la..tak tau la pada korang kan..


6. suka mengkritik
em.. kesiannya sape yang dapat bf suka mengkritik. setiap sudut dia nak komplen. itu tak betul ini tak betul. tak pernah nak back up kita. asyik-asyik kita jugak yang salah dan tak betul. laki macam ni patut di reject je!!!

7. tak matang
tak matang dari segi pemikiran, membuat keputusan, pengurusan dan sebagainya. perempuan suka lelaki yang boleh diharap dan ada masa depan. dah kalau diri sendiri pun dia tak boleh nak handle maknanya dia tak matang la tu. mungkin sebab dia masih muda? atau jiwa dia muda sentiasa tak pernah nak matang-matang.

8. kurang mengambul berat
lelaki macam ni jenis buat tak amibik kisah je pasal pasangan. nak buat apa, nak jadi apa die tak kisah. tak marah, tak meghalang dan juga tak menyokong. sesetengah perkara memang seronok sebab terasa bebas tapi kadang-kadang tu nak juga la dia caring pasal kita kan. tapi kalau dah macam tu gayanya kita bako je la.. ;p

9. tak serius dalam relationship
em, ni satu perkara yang saya sangat tak faham dengan lelaki. sebab banyak dah pengalaman bukan saya yang mengalami tapi kawan-kawan terdekat. kenapa lelaki sekarang ni kebanyakannya tak serius dalam perhubungan? bila dilihat dari mata kasar dia macam serius, sanggup berkorban untuk kita tapi disebaliknya ada benda yang tersirat. tak tau la pada mereka ni perempuan tu macamane. adakah untuk dipermainkan perasaan mereka sahaja?

10. tak menjaga penampilan diri
walaupun anda lelaki penampilan juga penting. contohnya macam cara berpakaian ke, penjagaan muka ke.. semua ni penting tau. supaya anda kelihatan kemas. bila kemas barula sedap mata memandang. walaupun anda tidak di dalam kategori hensem tapi bila anda bijak bergaya secara automatik anda termasuk dalam kategori hensem. believe me! ala tak payah nak bergaya sangat la. cukup sekadar mengemaskan diri je dah bole..

Sumber:http://tehanurfateha.blogspot.com/2011/03/10-sebab-lelaki-di-reject.html

7 comments:

  1. tips dari lelaki utk lelaki. hebat!

    ReplyDelete
  2. main point yg 100% sy x suke sal laki no 6 & 7 :)

    ReplyDelete
  3. yg no 8 tuh cmne ??
    hahaha....yg no 1 tuh la selalu nya laki kena reject abis2..n no 2...teruk giler la...

    ReplyDelete
  4. No.6 ~ suka mengkritik
    Pernah berdepan dengan lelaki macam ni..yang tak puas hatinya, kalau perempuan lain kategori dlm topik kritikan dia suka lah pula tengok.... hurmm, hakikatnya lelaki ini punya misterinya yang tersendiri..

    ReplyDelete
  5. eh my entry...hehe thanks! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Sepanjang Zaman