Tuesday, April 19, 2011

Manisnya cinta selepas kawin...


Ermmm..actually dah lama saya tak menulis kat blog ni..salah satu sebabnya saya dah tak nak post lagi entry-entry yang menjurus kepada kapel sebelum nikah dan kawin...hehe..

Saya sendiri tak nk kapel dah sebelum akad dan nikah..saya dah tau buat..eh silap..taubat lah hehehe...saya ingin merasai nikmatnya bercinta selepas kawin...indahnya hidup sebagai suami isteri.Manisnya cinta selepas kawin..kemanisan alam perkahwinan itu akan hilang bila kita dah kapel awal2..yo lah..time kapel2 dah pegang2..isk2..nk citer pun malu hehehe...


Manisnya cinta selepas kawin itu datang dari restu dan berkat ibubapa....

Manisnya cinta selepas kawin itu datang dari restu nabi muhammad s.a.w....

dan yang terpenting sekali...

Manisnya cinta selepas kawin itu datang dari restu ALLAH S.W.T

Bak kata orang tua-tua "bercinta selepas kawin itu lebih manis dari madu dan lebih berseri dari sinarnya rembulan kala dini hari"

Setiap hari dibuai dengan kata-kata sayang yang halal untuk kita nikmati..kata-kata sayang yang ikhlas dan tulus dari tutur suami tercinta..membuatkan kita rasa dunia ini bagai kita yg punya..ternyata kemanisannya berbeza..

Mungkin ada pembaca yang akan menyangkal pendapat saya ini..ye..mungkin kata-kata sayang itu sama sahaja tak kira berkahwin atau tidak..malah mungkin pasangan bercinta sebelum kawin punya madah yang lebih hebat..tapi ketahuilah kawan2 ku..jurang bezanya terlalu besar..kerana kemanisan itu bercampur didalamnya redha Ilahi..itu yang membezakannya..

mana mungkin ia boleh disamakan dengan cinta terlarang..perasaan cinta akan membuahkan rindu lalu membuahkan rasa keinginan kepada pasangan..jangan menafikan kata hati..berlaku jujur la pada diri..andai cinta tidak bersama dengan perasaan dan nafsu..maka itu bukan cinta..dan kerana itu juga lah berlaku sumbang mahram dan perzinaan bahana panasnya bahang cinta terlarang itu..

Ketahuilah semua..andai kala ini saudara-saudara ku telah merasai manisnya dipuji oleh kekasih hati..ketahui sahabat-sahabat..kemanisan dipuji oleh suami adalah tiga kali ganda lebih manis dari yang kalian rasa kala ini..ketahuilah jurang perbezaan antara cinta terlarang dan cinta anugerah Ilahi sangat luas..manisnya ibarat gula dan madu..kilauannya pula ibarat kaca dan berlian..sinarnya pula ibarat lampu dan sang mentari..

dan sedarlah..semakin kemanisan itu sahabat-sahabat kecapi sebelum berlakunya akad yang sah antara kalian..kemanisannya semakin hilang tatkala kalian mendirikan rumahtangga kelak..kerana cinta suci yang dijanjikan Allah mana mungkin bisa bercampur dengan cinta kotor dihiasi syaitan..dan terimalah hakikat bahawa cinta sebelum akad tidak pernah wujud dalam syariat..

sedarlah sahabat-sahabat..jangan ditipu oleh permainan cinta..kerana cinta yang salah bisa membuatkan kita semakin lalai dan jauh dengan Pencipta..kerana hakikat kemanisan cinta yang sebenar adalah cinta anugerah yang Maha Esa..

sekian dahulu untuk entri kali ini..InsyaAllah saya akan menyambungnya pada entri yang akan datang..tepuklah dada tanyalah iman..



4 comments:

  1. wah....pandainya, kumbang dah kawin haha, saja tanya
    bak kata orang tua 'bercinta selepas kawin' tu ada benarnya, akak pun bercinta lepas kawin juga, pilihan keluarga, Alhamdulillah dah hampir 12 tahun
    dan memang betul pujian dr suami paling berharga

    jom tengok n3 tentang RAHSIA CINTA LEBIH INDAH

    ReplyDelete
  2. oo ye ke kak...terharu sy dengar..dh 12 tahun tu..lama tu...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.sy ditemukan dgn org yg ikhlas mencintai sy.cinta pandang pertama antara kami.3bulan perkenalan yg singkat,dia memperisterikan sy..lps sebulan sah bergelar isteri, sy tgh mengandungkan zuriat penyambung cinta kami,hr ni dah masuk 6bulan usia kandungan..mmg manis bercinta lps kawin..-riana

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.sy ditemukan dgn org yg ikhlas mencintai sy.cinta pandang pertama antara kami.3bulan perkenalan yg singkat,dia memperisterikan sy..lps sebulan sah bergelar isteri, sy tgh mengandungkan zuriat penyambung cinta kami,hr ni dah masuk 6bulan usia kandungan..mmg manis bercinta lps kawin..-riana

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Sepanjang Zaman