Tuesday, July 13, 2010

Ngorat awek yang bijak

Kebiasaannya adalah susah untuk mengorat awek yang bijak. Kerana Awek ini tidak mudah termakan dengan kata-kata yang manis. Awek ini juga dapat mengenalpasti dengan mudah jika anda menipu atau tidak. Pastikan setiap yang keluar dari mulut anda adalah benar belaka. Berlaku jujurlah dalam setiap tindakan anda.
Jika ada yang tidak kena dengan pakaian atau make-upnya, jangan pandai-pandai pula memuji, kerana awek ini boleh mengenalpasti riak wajah anda tidak selari dengan kata-kata. Tidak salah berterus terang, asalkan pemilihan perkataan itu tidak menyakitkan hati atau keterlaluan. Seeloknya guna perkataan yang positif seperti “ I rasa lagi cantik kalau u nipiskan sikit make up u, ia lebih sesuai dengan personality u yang simple dan elegent”. Nah, teguran dalam pujian. Ini contoh je. He he he.

Jangan pula suka menabur janji-janji yang anda sendiri tidak yakin boleh menepatinya. Sekali anda gagal memenuhi, pasti awek ini susah untuk mempercayai anda dan mungkin dia akan mengungkit kesilapan tersebut setiap kali ada perselisihan antara anda berdua.

Awek yang bijak kebiasaannya mempunyai tanggapan yang tinggi terhadap pasangannya. Mereka mencari seseorang yang setaraf, atau yang lebih berjaya daripadanya. Pastikan taraf anda lebih tinggi daripadanya sebelum membuat keputusan untuk mengoratnya. Paling kurang pun anda ada perniagaan yang berdaya maju atau pun bekerja dengan syarikat corporate yang besar bagi menaikkan status anda.

4 comments:

  1. ngorat awek yang tak bijak la kalo camni. susah sgt. haha

    ReplyDelete
  2. Aish susah betul nak ngorat diorang
    Gerrard nak try cipta status dulu la^^
    hehehe

    ReplyDelete
  3. huuff... ok gak tu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Sepanjang Zaman