Tuesday, July 27, 2010

Dejavu - Realiti Bridge

Untuk entry kali nie aku nak sambung citer pasal entry aku sebelum ni jodoh dan teori correlativity.

Pernah tak anda mengalami sesuatu situasi tetapi ada terasa seolah-olah ianya pernah berlaku sebelum ini atau pun anda terasa pernah bermimpi mengenainya sebelum ini. Situasi ini dikenali sebagai Dejavu. Dejavu biasanya berlaku apabila anda akan atau sedang menemui seseorang yang sangat negetif atau akan mengalami situasi yang sangat negetif hingga boleh mengubah hidup ke arah yang negetif. Saya namakan fenomena ini sebagai reality bridge.

Sekiranya anda berkahwin dengan seseorang ketika berlakunya reality bridge, kebiasaannya perkahwinan itu tidak akan sampai 6 bulan, ini bergantung juga kepada daya tahan seseorang kerana perkahwinan yang dilalui itu sangat susah dan menyakitkan. Atau mungkin anda ditawarkan pekerjaan lain yang gajinya mungkin lebih lumayan tetapi rupanya bahaya sedang menanti anda dalam pekerjaan tersebut.

Menurut ilmu correlativity, reality bridge adalah kesan dari pancaran sinar nuclear lemah yang berada dalam persekitaran anda. Sinar ini mempengaruhi frekuensi electromagnet tubuh anda menjadi negetif. Frekuensi negetif boleh menyebabkan anda tertarik kepada orang-orang atau kawasan yang negetif. Jika anda membeli rumah ketika berlaku reality bridge, anda mungkin akan terbeli rumah yang berhantu atau kawasan yang mungkin mendatangkan kerugian kepada anda di masa hadapan.

Ada beberapa tips untuk mengatasi reality bridge. Antaranya ;-

- Jangan ikut reaksi atau character orang-orang yang negetif yang anda temui
- Pastikan emosi anda sentiasa stabil dan positif ketika berlakunya Dejavu
- Jangan buat keputusan besar terutama yang melibatkan masa depan anda ketika berlakunya
Dejavu seperti berkahwin, beli rumah atau bertukar kerja

Sekiranya anda menemui seseorang awek ketika berlakunya Dejavu, ambillah masa 2 tahun untuk mengenalinya. Jangan ambil keputusan terburu-buru untuk berkahwin dengannya. Mungkin perempuan itu tidak sesuai dengan anda.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Sepanjang Zaman