Tuesday, July 13, 2010

Jodoh dan Teori Correlativity

Mengikut teori ini, setiap manusia mempunyai ciri-ciri pasangannya sendiri. Ini boleh dilihat di dalam carta spouse. Dalam kehidupan ini, jika anda bertemu dengan seseorang yang mempunyai ciri-ciri yang ada dalam carta spouse anda, dan ciri-ciri anda pula sama seperti dalam carta spouse orang tersebut, maka berlakulah keserasian. Keserasian ini juga diperkuatkan lagi jika anda dan pasangan anda itu mempunyai ciri-ciri yang sama di dalam carta children dan mempunyai aliran energy yang sama dalam kehidupan. Sebab itu ada orang yang tak kawin-kawin, atau pun kawin sekejap sahaja dan kawin sehingga ke akhir hayat.

Lihat contoh ni

Org yg mempunyai sifat pendera dan mungkin mendera isterinya

Mengikut ilmu correlativiti, sifat ini boleh dikenalpasti di dalam carta spouse di mana wujudnya punitive star di dalam carta tersebut. Sifat ingin membalas dendam ini diperkuatkan lagi jika ada PEF great swordman atau justicier dalam carta main structure, supporting structure, friend atau spouse. Sebaiknya jika anda memiliki elemen-elemen ini dalam carta anda, anda perlu banyak beribadah dan berdoa kepada Tuhan supaya sifat negatif ini dapat dikurangkan untuk mengelakkan perkara yang tidak dingini berlaku dalam perhubungan anda. Salah satu cara yang terbaik adalah dengan memaafkan pasangan anda setiap kali hendak tidur dan terjaga dari tidur.

Carta spouse Albert Einstein

Otak Albert Einstein telah di keluarkan semasa autopsy selepas beliau mati. Dr Thomas harvey adalah pathologist yg menjalankan autopsy tersebut. Dia memotong otak albert einstein kepada 240 bahagian dan diletakkan dalam jar formal dehyde. Otak eistein adalah normal dari segi saiz dan bentuk kecuali portion yg berkaitan dgn mathemathic di mana bahagian ni mempunyai bentuk yg sama kecuali lebih besar dari manusia normal!!


Teori Correlativity

Teori Correlativity telah diperkenalkan oleh Dr Hew Yon Long, seorang jurutera dari Malaysia dalam bulan December 2003. Teori ini menggabungkan konsep dan peraturan teori-teori tersebut:-

1) Fu Xi’s Yi Jing (I-Ching, the Book of Changes)
2) Lü Dong Bin dan Chen Xi Yi’s Zi Wei Dou Shu (the Book of Destinies)
3) Isaac Newton’s (Gravitational Law)
4) Albert Einstein’s (Energy Equation)
5) Werner Heisenberg’s (Uncertainty Principle)
6) JamesWatson dan Francis Crick’s (DNA Structure)

Menurut beliau setiap manusia ada getarannya yang tersendiri, dan getaran ini mempengaruhi ia membuat sesuatu tindakan dan manusia juga dipengaruhi oleh getaran daripada persekitarannya. Menurutnya lagi jodoh sesuatu pasangan itu dikekalkan melalui kesan frekuensi atau getaran yang sama. Walaubagaimanapun, getaran manusia berubah mengikut masa dan jika getaran salah seorang daripada pasangan tersebut berubah maka berlakulah penceraian.

Untuk bacaan lanjut boleh layari http://www.correlativity.org/

2 comments:

  1. uishh .betul ke .siap ade teori lg nk kahwin2 ni .hahaa .agak2 nya ,aku serasi x ngan pasangan aku ?uahuahuahuahuh .

    ReplyDelete
  2. heheh betul2..kena ade theory anjakan paradigma gak kalau nk kawin ni hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Sepanjang Zaman